Selasa, 26 Agustus 2014

mer till färre läsare

Ingår i stegen acceptera död är förnekelse, ilska, köpslående, depression och slutligen acceptans. Även om dessa känslomässiga reaktioner inte var avsedda för detta ändamål, tydligt, många människor är i förnekelse om den långsamma, smärtsamma tidens tryckta medier.

Just nu, som tryckta medier är i sin dödskamp, det finns mycket av förnekelse. Det finns också en hel del ilska och depression, men som till stor del utgår från ägarna och aktieägarna i tryckta publikationer, bland annat tidningar och tidskrifter - åtminstone de som inte går digital. Fokus i den här artikeln, är dock att tryckta medier är verkligen död, och ändå, förutsägbart, många människor är fortfarande slavar till deras förnekande av detta faktum. Märk väl, jag säger inte att skriva ut är död - inte på långa vägar. Desktop färg bläckstråleskrivare och blixt snabb laserskrivare vittnar om detta faktum. Det är utskriftsmaterial som har gått ut. Om du har problem med att tro det, du är inte ensam - men läs vidare ...

Om du gillar att öppna den tjocka, inky delen av behandlat träd massa på söndag morgon och gräva i korsordet, eller att fånga upp affärstrender, eller bara se vad kritikerna säger om filmen du planerar att se denna eftermiddag, förnekelse är inte så illa. Å andra sidan, om du är i affärer och du ligger efter i acceptans, då du kan bara vara omedvetet plotta undergång i din verksamhet.

Tvärtemot vad de flesta tror, tryckning först dök upp i Kina. Xylography, som det kallas, genomfördes för hand carving block av trä i hela sidor eller delar av sidor. Det var hundra år senare (ca 1450), i Europa, att den berömda tyska guldsmeden Johann Gutenberg förändrade allt detta, och gjorde trycka mer praktiskt i större skala. Gutenbergs fantastiska uppfinning förändrats dramatiskt i hela världen, och dessa förändringar har utvecklats och uthärdat nästan sex århundraden - allt samtidigt som lösa förändringar i nästan allt på planeten. Utvecklingen av utskrifter under det senaste århundradet har varit inget annat än fenomenal. Om du har en stationär laserskrivare, har du mer utskriftsmöjligheter än de flesta tryckerier gjorde 1950.
Utskriftsmaterial hänger på dess ökända naglar till ständigt krympande abonnent och annonsörsmarknaden. Inte bara är dessa marknadsbaser krymper, men de krymper i en allt snabbare takt. Tidningar, till exempel, nådde en topp 1987, men under de senaste åren deras nedgång i läsekrets och reklam har accelererat märkbart. Trots ökningen av den amerikanska befolkningen har tidnings läsekrets sjunkit från 62,7 miljoner år 1988 till 54.600.000 under 2004 Tidskrifter är inte bättre av.

Hot, relativt nya titlar, till exempel Wired, såväl som långa etablerade tidningar som New York Times står inför oerhörda förluster på regelbunden basis. Även de stora utskriftsmaterial "institutioner" som TV Guide, National Geographic, och House & Garden ser sina tryckta upplagor i snabb nedgång. Sammantaget har tidningsprenumerationer fallit tillbaka till 1994 års nivå. Här är några andra alarmerande statistik visar dessa fakta:

*** Förlust sidor av reklam mellan 2004 och 2005 (visas i procent)

TV Guide -20%
Country Home -12.7%
Fortune -10,2
fitness -16,1
House & Garden -11,4
National Geographic -17.4%
Newsweek -14,8%
TID -17,5%
Wired -12.2%

Utförande av vissa primära Media Aktier för 2005 uttryckt i procent:

Belo (BLC) -11,6%
Fisher (FSCI) -3,1%
Gannett (GCI) -24,2%
Gray (GTN) -38%
Hearst-Argyle (HTV) -6,9%
Media General (MEG) -17%
Meredith (MDP) -2,4%
New York Times (NYT) -30,7%
Tribune (TRB) -24,8%
Young (YBTVA) -80,2%

*** Källa: Tidskrifter of America (MPA) per den 6 oktober 2005

Otroligt, är några tidskrifter och tidningar som visar en ökning av reklamförsäljningsintäkter, trots att de har färre prenumeranter och går åt färre annonssidor. Hur? Genom att öka prissättning för samma utrymme - som kommer till färre läsare. Varför skulle någon betala mer för att få mindre? Visst de är oinformerade, och / eller i förnekelse. Företagare och beslutsfattare tenderar att vara något äldre, och som sådan är fast i de gamla sätten, "varav en är att annonsera i tryckta medier. Utskriftsmaterial är definitivt fortfarande något som måste göras, men bara på en jämförelsevis låg nivå - och alla tryckta medier annonser bör styra konsumenterna till webbplatser. Webbplatser kan använda oändliga rymden, musik, sång, ljudeffekter, interaktivitet och animering för att visa och sälja stora mängder produkter och tjänster till ändlösa strömmar av nya och återkommande besökare.

Trenden med reklamen visas tydligt i Internet annonsering nummer. Försäljningen av Internet bannerannonser enbart är upp ytterligare 10% för år 2005 Och Internet annonsering jätte, Google, rapporterar intäkter sökord ad är en jättestor 96%! Alla dessa intäkter kommer från budgetar som brukade att skriva ut media, samt radio, tv och så vidare. Online / Internet-reklam väntas bryta de 10 miljarder dollar dollar varumärket i år, visar en total tillväxt på cirka 30%. Har annonsering på Internet fungerar? Titta vad det är gjort för företag som startade med endast den stilen av reklam. Listan skulle omfatta stora företag som eBay, Yahoo, Match, och Google. 'Nuff said?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar